De geest in de bijbel en in de wereld

De geest in de bijbel en in de wereld - Peter Schmidt | Warmolth.org

...lie zijn het Licht voor de wereld Spel: Missie, afleiding en ergernissen Paulus - Missie en tegenslagen Galgje (zonder galg maar met M&M 's) Superheld de Gulle Gever - Beter is geven dan ontvangen Emoticons - welke staan in de weg? Kom in actie - jij bent het Licht voor de wereld ... De Heilige Geest - Kom meer te weten over wie Hij is - EO ... ... . Evangelisatie deel 2 De Heilige Geest is gekomen om ons te redden en het licht te laten zien aan anderen! Ik daag de lezer uit eens contact op met te nemen met Bas en hij wil jou vast wel een link met een mooie toespraak sturen of als de kerken weer open zijn dat hij je vast uitnodigt! En God is ook de Heilige Geest, die bij je wil zijn en die over de wereld waait (net als stoom). Met een moeilijk woord heet dit Drie-eenheid. Drie keer anders, maar het blijft Dezelfde. Geef aan dat de Heilige Geest zich in de Bijbel op verschillende manieren laat zien. Als we dit leren herkennen, ontvangen we openbaring en opent Hij de Bijbel voor ons vanuit openbaring. ... Weersta „de geest van de wereld" - JW.ORG ... . Met een moeilijk woord heet dit Drie-eenheid. Drie keer anders, maar het blijft Dezelfde. Geef aan dat de Heilige Geest zich in de Bijbel op verschillende manieren laat zien. Als we dit leren herkennen, ontvangen we openbaring en opent Hij de Bijbel voor ons vanuit openbaring. Het is door intuïtie dat we de leiding van de Heilige Geest, en de stem van God kunnen ervaren. Ons leven in de Geest, onze relatie met God is dan ook een innerlijke, intuïtieve, geestelijke ervaring die plaatsvindt in ons hart. De zogenaamde "grote opdracht", is één van de belangrijkste passages in de Heilige Bijbel. Ten eerste is het de laatste beschreven aanwijzing die Jezus aan Zijn discipelen gaf. Ten tweede is het een bijzondere oproep van Jezus Christus aan al Zijn volgelingen om tijdens hun levens op deze aarde een specifiek taak uit te voeren. In de naam van Jezus bestraf en bind ik de geesten van toverij, wellust, verleiding, intimidatie, afgoderij en hoererij die met Izebel (Jezebel) verbonden zijn. Ik zet de geest van Jehu vrij tegen Izebel en haar krijgsbende (2 Kon. 9:30-33). In de naam van Jezus gebied ik Izebel om neergeworpen en opgegeten te worden door de honden van de hemel....

INFORMATIE

AUTEUR
Peter Schmidt
DIMENSIE
3,34 MB
BESTANDSNAAM
De geest in de bijbel en in de wereld.pdf

OMSCHRIJVING

Peter Schmidt, die als geen ander de bijbel in de vingers heeft, onderneemt een heuse exegetische expeditie door de bijbel op zoek naar de vele betekenissen van de geest Gods. Eerst trekt hij door het Oude Testament, waar de geest nog voorgesteld wordt als een stuwende kracht die mensen 'groter' maakt. Dan reist hij verder naar het Nieuwe Testament. De geest krijgt er een naam: Jezus van Nazareth. In de Handelingen van de Apostelen en bij Paulus wordt het beeld nog wat scherper gesteld: God werkt in de geest, door de verheerlijkte Christus. Altijd en overal. En dan is er natuurlijk ook nog de vraag: is de geest bij ons 'nog' werkzaam? Kan men stellen dat de geest aanwezig is in het ontwikkelingswerk van de hulpverlener in Afrika? Staat hij tussen de ruziënde man en vrouw? Keek de geest toe op de gruwel van Ruanda? Moeilijke vragen waarop geen pasklare anrwoorden kunnen volgen, want Gods werkende kracht is onzichtbaar en niet te lokaliseren. De geest in de bijbel en in de wereld brengt

Wil je het boek lezen?De geest in de bijbel en in de wereld in pdf-formaat? Goede keuze! Dit boek is geschreven door de auteur Peter Schmidt. Lezen De geest in de bijbel en in de wereld Online is nu zo gemakkelijk!

GERELATEERDE BOEKEN